• HU
A A A

Garancia + ÁSZF

 

Termékeinkre 1 év garanciát vállalunk!

 

1.) A garancia csak a következőkkel együtt érvényes:

 

a.) a termék megvásárlását igazoló bizonylat és a garancia levél/jótállási jegy.

 

b.) számla és/vagy* munkalap az alkatrész beszerelési helyéről.

 

A reklamációt nem tudjuk elfogadni bármely dokumentum hiánya esetén, ebben az esetben az alkatrészt visszajuttatjuk  - a tulajdonos költségére.

 

2.) A garancia nem vonatkozik a mechanikus meghibásodásokra, melyek a termékeink helytelen használatának eredményei, illetve abban az esetben, ha a beépített alkatrész nem az adott autó típushoz való. A felszerelés és leszerelés költségei a vevőt terhelik.

 

3.) Csere/visszavétel: kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül lehetséges, amennyiben a szükséges dokumentumokkal együtt. Csomagolással együtt kerül az alkatrész visszajuttatásra. A visszaküldött alkatrész vételárát bankszámlaszámra utaljuk vissza. Utánvétesen küldött csomagot nem áll módunkban átvenni. Beépített alkatrészt nem cserélünk és nem veszünk vissza.

 

4.) Az elektronikus termékeket kizárólag autószerelő műhely szerelheti be. Abban az esetben, ha a termékünk meghibásodna, fel kell tüntetni a meghibásodás okát/hiba jelenségét is.

 

5.) A garancia ideje a termékhez adott garancia levél alján van feltüntetve, és a vásárlás napjától lép érvénybe.

 

6.) A vásárló amennyiben nem tartja be a garancia feltételeit, az érvénytelenné válik.

 

7.) A sajátkezű beépítése az alkatrésznek, a garancia elvesztését vonja maga után az adott árura.

 

Az alapjárati léptetőmotorokat kizárólag az erre specializálódott műhelyekben engedélyezett beépíteni, az otthoni körülmények között beépített alkatrész a motor meghibásodásához vezethet!

 

8.) Az autóalkatrészek beszerelése szaktudást (esetenként célszerszámot) igénylő művelet, így az autóalkatrészek rendeltetésszerű használatra kizárólag szakszervizben történő beépítésre alkalmasak.

 

*Magyarázat:

Munkalap/beszerelési nyilatkozat is elegendő kizárólag abban az esetben -  ha az alkatrész beépítése közben jelentkezett hiba, és a gépkocsi így nem tudta javított állapotban elhagyni az autószerviz területét.

Minden egyéb esetben a garanciális ügyintézéshez szükséges a beszerelést végző műhely beszerelési nyilatkozata és fizetési bizonylata (számla)!

 

 

Általános Szerződési Feltételek:

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban röviden: ÁSZF) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény; tovább az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, továbbá és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.

 

Jelen ÁSZF 2015 május 01.  napjától határozatlan ideig hatályos.

 

Jelen ÁSZF a WRC Autoparts Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban röviden: Kereskedő) által üzemeltetett www.wrcauto.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható. A Kereskedő által forgalmazott termék(ek) megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződés Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

 

A Kereskedő cégadatai:

 

A Kereskedő neve: WRC Autoparts Hungária Kft.

Képviselője: Hargitai Zsolt ügyvezető

A Kereskedő székhelye:  1152 Budapest Kinizsi u. 18 szám.

A Kereskedő telephelye: 1173 Budapest 525. tér 37 szám.

A Kereskedő cégjegyzékszáma: 01-09-203832

A Kereskedő adószáma:  25169193-2-42

A Kereskedő bankszámla száma: 12011739-01505295-00100004 (Raiffeisen Bank Zrt.)

 

 

Ügyfélszolgálat, Panaszkezelés:

 

E-mail: info@wrcauto.hu

http://www.wrcauto.hu/index.php?kapcsolat,2

Telefon: 0670-422-3346

Kapcsolattartó: Bóna Karolina

 

A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

Budapest, XVII. kerület Jegyzője, (1173 Bp, Pesti út 165. szám I./107).

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége (1052 Bp., Városház utca 7. szám)

Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. szám)

 

Kérjük, mielőtt megrendelését feladná, az alábbiakat szíveskedjen alaposan átolvasni!


1./ Általános tudnivalók

A Kereskedő : WRC Autoparts Hungária Kft.

A Vásárló: Aki a Kereskedő Internetes Vásárlási Szolgáltatását igénybe veszi, azaz aki  www.wrcauto.hu internetes felületén keresztül árut megrendel, vásárol.

A webáruház: a www.wrcauto.hu internetes felület

1.1. A Webáruházban történő megrendeléshez/vásárláshoz nem szükséges a regisztráció. A szerződés létrejöttéhez a Kereskedő köteles elkérni az adó- és számviteli jogszabályok szerinti személyi azonosító adatokat.

1.2. A Webáruház oldalának megtekintése és azon bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges.

1.3. Az árak minden esetben a fizetendő (bruttó), ÁFA-val növelt értékkel kerülnek feltüntetésre.

 

2./ A vásárlás menete

2.1. A vásárló a megrendelni kívánt termékeket összeválogathatja a bal oldali kategória rendszert böngészve, vagy a weboldalon jobb oldalt fent elhelyezett keresőmező segítségével, ahová terméknevet, kulcsszót vagy cikkszámot beírva azonnal megtalálhatja a keresett terméket.

2.2. A Kosárba gomb vásárló általi megnyomása után a termék a jobb felül látható kosárba kerülnek.

2.3. A vásárló a válogatás befejezése után a Menj tovább' feliratú gombra történő kattintás után a rendelés lezárásához szükséges oldalakra ugrik a rendszer, ahol megadható a fizetési és szállítási mód, valamint a vásárláshoz szükséges adatok megadása, egyeztetése történik.

2.4. A megrendelés folyamán megadott adatok hibáinak javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt még lehetősége van a vásárlónak.

2.5. A megrendelés folyamata a „Megrendelés elküldése” gomb lenyomásával zárul, ahol a vásárló az ÁSZF elfogadásával elküldi a megrendelést így a megrendeléssel a vásárló kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárban található termékek megvételére.

2.6. A megrendelésről minden vásárló elektronikus formában (e-mail-ben) visszajelzést kap. Az e-mail üzenet tartalmazza a megrendelt termék megnevezését,  a vállalkozás nevét, üzleti adatait, a termék vételárát és más esetleges díjakat. Valamint tartalmaz egy linket melyen a Vásárló teljes körű tájékoztatást talál: az elállási jogról, szavatossági jogokról, ügyfélszolgálati információkról, információt a digitális adattartalom működéséről, a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről és minden kapcsolódó jogszabályi előírásról. A visszaigazolás nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását.

2.7. A megrendelés feldolgozása után, a vállalkozás ügyfélszolgálati munkatársa telefonon megkeresheti a vásárlót a megrendelésének további megerősítése és a megadott adatok, tájékoztatók egyeztetése céljából. Korábbi sikeresen teljesült megrendelés és vásárlás esetén a vállalkozásnak joga van ezt a többlet tájékoztatást kihagyni.

2.8. A Webáruház megrendelőlapján található egy "Megjegyzés" rovat, aminek kitöltése nem kötelező. Ezen rovat kitöltésével a vásárlónak lehetősége nyílik arra, hogy közölje esetleges észrevételeid, kéréseit a megrendelt termékkel kapcsolatban. Vásárlói kérést, észrevételt, esetleges reklamációt a Kereskedő az Ügyfélszolgálati elérhetőségén is befogad.

2.9. Vállalkozó a készleteket a terméknél a következően jelöli: „kosárba” felirat esetén a termékből van raktáron. A termékekre folyamatosan és különböző formában (internet, SMS, telefon, postai levél, személyes megkeresés) érkeznek rendelések, amiből adódóan időnként előfordulhat torlódás, feldolgozási többlet időigény.

A rendelések a beérkezés sorrendjében folyamatosan kerülnek feldolgozásra.

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy hiába mutat a készlet rendszer valamely termékből raktárkészletet, akár technikai okok miatt vagy ha azt a csomagolás alkalmával hibásnak vagy sérültnek mutatkozik, akkor nem kerül kiszállításra vásárló részére. Erről a tényről a kereskedő értesíti a vásárlót.

2.10. A kereskedőt a megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető hibásnak tűnő teljesítésért, szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

2.11. Nem terheli a kereskedőt semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a megrendelőhöz, mert hibás e-mail címet adott meg, az e-mail fiókjának tárhely telítettsége miatt az számára nem hozzáférhető, illetve egyéb, a vásárlónak felró tévedés, elírás, hiba, stb. miatt.

2.12. Amennyiben a megrendelt alkatrész a rendelésben szereplő márkajelzéssel nem áll rendelkezésre, akkor a vállalkozó fenntartja a jogot, hogy a rendelésben szereplő áron, ugyanabban a minőségi kategóriában más márkával helyttesítse a megrendelt terméket.

2.13. Amennyiben a megrendelt alkatrész nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve nem beszerezhető 7 napon belül, a kereskedő fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a megrendelő értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről a vállalkozó haladéktalanul gondoskodik .

 

3./  Fizetés, a szerződés teljesítése

3.1. A vállalkozó minden árat magyar forintban ad meg, amely magában foglalja az ÁFÁ-t és a csomagolás költségeit. A szállítási költségről a megrendelő a megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg elfogad.

3.2. A megrendelés folyamán a vásárló választhat a megjelenő fizetési és átvételi módok közül. A választható átvételi és fizetési módok: személyes átvétel irodában, postai kézbesítés előre utalással, futár szolgálat (ExpressOne végzi) előre utalással vagy futár szolgálat utánvéttel, FoxPost csomagautomata előre utalással vagy utánvéttel.

3.3. Kereskedő csak kivételes esetben ragaszkodik előre utalással történő fizetéshez. Ez az esetkör a szokásosnál több / magasabb összegű vagy egyedi beszerzésű rendelések esetén alkalmazott.

3.4. Amennyiben a megrendelő/vásárló a megrendelt terméket a vállalkozó kirendeltségén kívánja átvenni, úgy azt előzetesen megjelölheti megrendelése során.

3.5. A szerződés az áru átvételével és az ellenérték megfizetésével jön létre

3.6. Előre utalás esetén a megrendelő díjbekérőt kap e-mailben, majd a számlát a csomaggal együtt kézbesíti a cég. A számla megérkezésével jön létre a szerződés. Az utalás megtörténte után a kereskedő megbízott futárcége(ExpressOne), Foxpost vagy a Magyar Posta szállítja ki az árut a megrendelőnek.

3.7. Az ExpressOne futárcég bármelyik módozatú igénybe vétele esetén a megrendelőt a kézbesítés napján SMS-ben értesíti arról, hogy a megrendelt árut kiszállítja. A számla eredeti példányát és az egyes termékekhez szükséges jótállási jegyet tartalmazza a küldemény.

3.8. Termék átvétele: átvételkor a Megrendelő kötelessége a csomagban szereplő tételek ellenőrzése a futár/postai kézbesítő jelenlétében, a csomag átvételét követően utólagos reklamációt - hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva, nem fogadunk el!

 

4./ Tulajdonjog fenntartás

Kereskedő a megrendelt termék teljes vételárának a megfizetéséig a tulajdonjogát fenntartja. A ki nem fizetett termékkel való jogosulatlan rendelkezés büntető eljárást vonhat maga után.

 

5./ Fogyasztói jogok, panaszkezelés, békéltető testület

5.1. Fogalmak

5.1.1. fogyasztó: a Ptk-ban (2013. évi V. törvény) meghatározott fogyasztó,

5.1.2. vállalkozás/kereskedő: azon vállalkozási tevékenységet önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi,

5.1.3. gyártó:

a) a terméknek az Európai Gazdasági Térségben letelepedett üzletszerű előállítója, termelője, helyreállítója vagy felújítója, illetve aki a terméken elhelyezett nevével, védjegyével vagy egyéb megkülönböztető jelzés alkalmazásával önmagát a termék gyártójaként tünteti fel; vagy

b) a gyártónak az Európai Gazdasági Térségben letelepedett meghatalmazott képviselője, ha maga a gyártó nem az Európai Gazdasági Térségben letelepedett; ilyen képviselő hiányában az importáló,

5.1.4. forgalmazó: az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza,

5.1.5. termék: minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog - ide nem értve a pénzt, az értékpapírt és a pénzügyi eszközt - és a dolog módjára hasznosítható természeti erő,

5.1.6. szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan - ellenszolgáltatás fejében végzett - tevékenység, amely a megrendelő, illetve megbízó igényének kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában,

5.1.7. áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás,

5.1.8. eladási ár: a termék egy egységére vagy adott mennyiségére vonatkozó ár,

5.1.9. egységár: a termék e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár,

5.1.10. kereskedelmi kommunikáció: a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben ekként meghatározott fogalom,

5.1.11. forgalmazás: valamely termék vállalkozás által - értékesítés, fogyasztás vagy használat céljára ellenérték fejében vagy ingyenesen - történő rendelkezésre bocsátása, ideértve a fogyasztó számára történő felkínálást is.

5.2. Árfeltüntetési kötelezettség

5.2.1. A fogyasztót írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról.

5.2.2. Az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni.

5.2.3. Az eladási árat és az egységárat, illetve - határon átnyúló szolgáltatásnyújtás kivételével - a szolgáltatás díját Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni.

5.2.4. A termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni.

5.2.5. Ha a termékre vonatkozó kereskedelmi kommunikáció megjelöli a termék eladási árát - amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik -, az egységárat is meg kell adni.

5.2.6. Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

5.2.7. Az ár feltüntetésére vonatkozó rendelkezések megtartására a forgalmazó köteles.

5.2.8. Az eljáró hatóság felhívására a vállalkozás köteles igazolni, hogy az árfeltüntetésre vonatkozó kötelezettségeinek eleget tett

5.3. Csomagolási kötelezettség

5.3.1. A terméket úgy kell csomagolni, hogy a csomagolás óvja meg a termék minőségét, könnyítse meg szállítását, ne befolyásolja hátrányosan a termék minőségét vagy mennyiségét.

5.3.2. A termék csomagolására jogszabály további előírásokat határozhat meg.

5.3.3. A csomagolásra vonatkozó rendelkezések megtartására a gyártó köteles. Ha a gyártó nem tesz eleget a csomagolási kötelezettségének, akkor a forgalmazó köteles pótolni azt.

5.3.4. Az eljáró hatóság felhívására a vállalkozás köteles igazolni, hogy a csomagolásra vonatkozó kötelezettségeinek eleget tett.

5.4. Panaszkezelés általános szabályai

5.4.1. Az esetleges panaszok bejelentésére a jelen ÁSZF Üzemeltetői adatokban meghatározott elérhetőségeken van lehetőség. A vásárló panaszát szóban (telefonon +36-70/422-3346) vagy írásban jelentheti be (levélben vagy elektronikus levélben – info@wrcauto.hu). Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el.

5.4.2. A vállalkozás a szóbeli panaszt lehetőség szerint azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak megküldi, egyebekben pedig a következő pont szerint jár el.

5.4.3. A panaszt – amennyiben az előző pont szerinti megoldásra nincs lehetőség – a vállalkozás – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. A válaszhoz a vállalkozás csatolja a panaszról felvett, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A § (5) bekezdése rendelkezése szerinti jegyzőkönyvet is.

5.4.4. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.  A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét

5.4.5. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

5.4.6. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

5.4.7. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

- a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

- a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

- a hiba bejelentésének időpontját,

- a hiba leírását,

- szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

- a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

5.4.8. Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

5.4.9. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

5.4.10. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

5.4.11. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

5.4.12. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

5.4.13. Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

a) a fogyasztó nevét és címét,

b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,

c) a dolog átvételének időpontját, továbbá

d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

Fentiek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

5.5. Békéltető testület eljárása

5.5.1. A vállalkozó tájékoztatja a megrendelőt/vásárlót, hogy esetleges panasz, vita, sérelem esetén joga van békéltető testülethez fordulni.

Megnevezés, elérhetőség:

Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

Tel: + 36 1 269 0703

Ügyfélfogadás: keddtől csütörtökig: 9-14 óra között

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Web: www.panaszrendezes.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

5.5.2. A területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti,

a termék minőségével,

a termék biztonságosságával,

a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,

a szolgáltatás minőségével,

a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

5.5.3. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.  A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A fogyasztó jogszerűen kérheti, hogy általa megjelölt más békéltető testület legyen illetékes.

5.5.4. A békéltető testület eljárásának fogyasztó kérelmére történő megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

5.5.5. A fogyasztó a kérelmet a békéltető testület elnökéhez címezve, írásban kell, hogy benyújtsa.

5.5.6. A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c)  ha a fogyasztó az általánostól eltérő illetékességet kíván alkalmazni, akkor az annak megfelelő illetékességű a békéltető testület megjelölését,

d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e) a fogyasztó nyilatkozatát, hogy a vállalkozással megkísérelte a vitás ügy rendezését,

f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g) a testület döntésére irányuló indítvány,

h)  a fogyasztó aláírását.

5.5.7. A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előzetes szükséges egyeztetés megkísérléséről.

5.5.8. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

5.5.9. A békéltető testület elnöke az eljárást megszünteti, ha megállapítható, hogy a felek között ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon jog iránt korábban más békéltető testület előtt eljárást indítottak, közvetítői eljárást indítottak, per van folyamatban vagy annak tárgyában már jogerős ítéletet hoztak.

5.5.10. Az elnök a meghallgatás kitűzött időpontjáról, illetve arról, hogy kezdeményezi a meghallgatás mellőzését, a feleket előzetesen értesíti.

5.5.11. Az elnök a körülmények mérlegelése alapján kezdeményezheti az eljárás írásbeli lefolytatását, a meghallgatás mellőzéséhez azonban mindkét fél hozzájárulását be kell szereznie. A hozzájárulást megadottnak kell tekinteni, ha a fél - az elnök erre irányuló felhívásának kézbesítésétől számított - tizenöt napon belül nem nyilatkozik.

5.5.12. Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja.

5.5.13. Az eljárás nem nyilvános, kivéve, ha az eljárás nyilvánosságához mindkét fél hozzájárul.

5.5.14. Ha a meghallgatáson bármelyik fél szabályszerű értesítés ellenére nem jelenik meg, vagy nem terjeszti elő bizonyítékait, a tanács lefolytatja az eljárást, és a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

5.5.15. A tanács az eljárást megszünteti, ha

a) a fogyasztó a kérelmét visszavonja,

b) a felek az eljárás megszüntetésében megállapodnak,

c) az eljárás folytatása lehetetlen,

d) az eljárás folytatására a tanács megítélése szerint bármely okból - ideértve azt az esetet is, ha a kérelem megalapozatlansága meghallgatás tartása nélkül megállapítható - nincs szükség.

5.5.16. Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott, és a vállalkozás - a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt - általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

b)  ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

5.5.17. A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.

5.5.18. Az eljárás költségét az a fél viseli, akinek terhére a tanács az ügyet eldöntötte.

5.5.19. A tanács határozata, illetve ajánlása nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse.

5.5.20. A tanács kötelezést tartalmazó határozata, illetve ajánlása ellen fellebbezésnek nincs helye, annak hatályon kívül helyezése azonban kérhető a bíróságtól.

 

6./  Elállási jog (lsd. még: 1-es számú melléklet)

6.1. A megrendelő/vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől azokban az esetekben, amikor a termék nem áll elállási korlátozás alatt. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a megrendelő jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

6.2. Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi, termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

6.3. Ha megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (személyesen, postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a cég elérhetőségeire. A megrendelő felhasználhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, de nyilatkozatát megteheti formátlanul is.

6.4. Határidőben gyakorolja elállási jogát a megrendelő, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

6.5. A Kereskedő követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatából eredő értékcsökkenéséért felel.

6.6. A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:

- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

7./ Kellékszavatosság

7.1. Megrendelő a vállalkozó  hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.2. A megrendelő - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Megrendelő kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását.

7.3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.4. Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő két hónap, de legfeljebb egy év.

7.5. Megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

8./  Termékszavatosság

8.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén megrendelő - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.2. Termékszavatossági igényként megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.4. Termékszavatossági igényét megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

8.5. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén megrendelőnek kell bizonyítania.

8.6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8.7. A megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

9./ Jótállás

9.1. Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) és 97/2014. (III. 25.) 1. § (11) Korm. rendeletben felsorolt termékekre vonatkozóan a fenti rendelet szerint a vállalkozás jótállásra köteles.

9.2. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelete alapján.

9.3. A jótállás időtartalma  1 év, mely a megrendelt termék megrendelő általi átvételekor kezdődik. A jótállási jegy a vállalkozótól a termékkel együtt kerül átadásra/postázásra. A jótállás a jótállási jeggyel az eladási bizonylat másolatával valamint a rendeltetésszerű használatra alkalmas - szakszerű beszerelést igazoló dokumentumokkal együtt érvényesíthető.

9.4. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

9.5. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

9.6. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

9.7. Ha a megrendelő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

9.8. A vállalkozás jótállási kötelezettségének mentesülése:

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés/szerelés (kivéve, ha az üzembe helyezést/beszerelést a vállalkozás megbízottja végezte el)

- rendeltetésellenes használat, a beszerelési/garanciális tájékoztatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás

okozta.

9.9. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, egyébként viszont a megrendelőt/vásárlót a jótállásból fakadó jogok az előző pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.10. Okozati kár:

Okozati kár lehetőségének felmerülése esetén a gépkocsi megbontásánál a vállalkozás/kereskedő jelenlétét biztosítani kell, amelyről minimum 72 órával a tervezett megbontás dátuma előtt köteles értesíteni a vállalkozót/kereskedőt, hogy az eseményt dokumentálhassa. Ennek elmulasztása jogvesztő hatású.

 

10./ Adatkezelés

A Vásárló személyes adatainak adatkezelése az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. A Vásárló mindenkor jogosult az adatkezelést letiltani. A Kereskedő a Vásárló adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, azokat azonban továbbadni sem reklámfelhasználás sem egyéb célra - a vásárló kifejezett hozzájárulása hiányában - nem jogosult. A Vásárló kifejezett tiltó rendelkezése hiányában a Kereskedőnek megengedett a tájékoztatás küldése akcióiról és újdonságairól a regisztrációnál megadott postai címen ill. e-mail címen.

 

11./  Záró és egyéb rendelkezések

11.1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a Felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. Rendelet, valamint a mindenkori Fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak.

11.2. Az ÁSZF feltételeket a Kereskedő. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban - egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba.

A Kereskedő internetes honlapját látogató vásárlók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a oldalakat és megrendelést ad le, azt a Kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

11.3. Az elállási és felmondási mintatájékoztató, valamint az elállási/felmondási nyilatkozat minta a jelen ÁSZF elválaszthatatlan mellékleteit képezi.

11.4. Jelen ÁSZF egyes pontjainak érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

 

MELLÉKLETEK


1.1

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási / Felmondási mintatájékoztató

Elállási / Felmondási jog

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: WRC Autoparts Hungária Kft. 1173-Budapest, 525. Tér 37. info@wrcauto.hu , Fax: 061-7935915. Kapcsolattartó: Hargitai Zsolt

Ebből a célból felhasználhatja az alább mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát.

Az elállás / felmondás joghatásai

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

 

1.2

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta:

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: WRC Autoparts Hungária Kft. 1173-Budapest, 525. Tér 37.

info@wrcauto.hu

Alulírott…………………………………..…..….. kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat  az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Termék megnevezése/cikkszáma:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó telefonszáma:

A fogyasztó bankszámla száma:

A fogyasztó aláírása:

Kelt: